Geboorteslabben

zondag 3 juni 2012

Verkleedpartij


Enkele maanden geleden op aanvraag gemaakt: piratenpak voor hem, heksenjurk voor haar.
Ik kocht een rode T-shirt en stikte vooraan een doodskop (toen gebruikte ik nog geen flock-folie maar wel plak-vlieseline). Ik stikte er een zwart vestje bij, binnenin afgewerkt met fleece, aan de buitenkant opnieuw de doodskop. Broek maakte ik met patroon van kiind en de overschot was groot genoeg voor sjaaltje. Ooglap en muts kwamen uit de verkleedkoffer.

Voor het jurkje kocht ik een T-shirt bij de Zeeman, ik stikte er een reep stof aan vast (dubbele laag: blinkende stof met kant erover - gefronst). De overschot van de kant werd een sjaal, vastgemaakt op de schouders. Het spookje werd gekocht en vastgenaaid. Een hoed in juist formaat vinden duurde langer dan gedacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten