Geboorteslabben

vrijdag 25 januari 2013

Drakenpak carnaval

Oma! Ik wil een draak worden met carnaval!
Van een lieve collega kreeg ik een reeds bestaande drakentrui. Ik tekende een patroon, paste hier en daar iets aan ... wat je zelf doet, doe je vaak beter ... en onze drakentrui werd geboren!

voorkant met gele buik
 zij-aanzicht met kap, opgevulde staart en stukje vleugel
 rugkant met schubben die vanaf de kop tot aan de staart lopen en vleugels (deze werden goed verstevigd met plakvlieseline).

De broek wordt gemaakt door mijn dochter want ....

Oma! Maak je dan voor mij een lieveheersbeestje-pak!!  hoorde ik ook vragen.

4 opmerkingen:

  1. Prachtig gedaan ,alleen zou ik de vleugels omdraaien ,met de punten naar beneden. Veel plezaier op 't carnavalfeest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de opmerking, je hebt gelijk! Voor de foto had ik de vleugels er gewoon opgelegd. Ze hangen dus nog niet vast en omgekeerd is het mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gemaakt. Zou je eventueel de patroon delen er ook kunnen opzetten, zodat ik het kan maken?

    Vriendelijke groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik nam gewoon een bestaand patroon van een kaptrui, knipte "trapjes" uirt fleece-stof (dat rekt wat mee), knipte het rugpand middendoor en stikte er de "trapjes" tussen. Voor de staart knipte ik 2 "halve manen" en stikte die dicht met aan één kant de "trapjes.
    De staart werd opgevuld met kussen-vulling en met de hand aan trui vastgenaaid.
    Groetjes,
    Annemie

    BeantwoordenVerwijderen